Çocuğun iletişime geçmesi için
ilgi alanlarından yararlandığımız
doğal öğretim yöntemidir.


Çocuğun ilgi duyduğu nesne, oyuncak
gibi materyalleri görünür bir şekilde
ulaşamayacağı yerde olması sağlanır.
Çocuğun bir şeyle ilgilenmesi
bu ilgiyi görmenizle fırsat öğretimi başlar.


Beklenti içine girilir. “Ne istiyorsun?”
diyerek etkileşime girmiş olursunuz
istediği nesneyi dil gelişimine göre
çocuktan söylemesini isteyerek,
iletişime geçmesini sağlayabilirsiniz.

Çocuğun istenileni anlaması
için bekleme süresi verin.
Çocuğunuz yanlış söyler veya
ilgilenmezse “araba istiyorsun,”
“söyle araba” diyerek yardım
edebilirsiniz.


Doğru bir tepki verirse hemen
arkasından araba verilir doğru
davranış pekiştirilir.